Arrianne geeft ontzettend graag les. In haar lessen staat de leerling centraal, vandaar ook dat in haar lespraktijk zowel kinderen van 5 jaar als volwassenen van boven de 60 te vinden zijn. Iedere leerling is anders, heeft zijn of haar eigen voorkeur voor bepaalde muziek en een eigen leerstijl. De aanpak is dan ook per leerling verschillend. Zo is het mogelijk om je te richten op bijvoorbeeld klassieke muziek, lichte muziek, keltische muziek of improvisatie. Ook de tijdsduur van een les is in overleg te bepalen, variërend van een half uur tot een uur.
In de lespraktijk van Arrianne is ruimte voor zowel de haakjesharp (‘kleine harp’) als de pedaalharp. In de lessen wordt onder andere veel aandacht besteed aan techniek en muzikaliteit. Het belangrijkste aspect is toch wel dat de leerlingen het plezier in het musiceren krijgen of behouden. Op elk niveau bestaan ontzettend veel mooie en leuke stukken waar met veel plezier aan gewerkt kan worden. Arrianne beschikt dan ook over een groot repertoire aan bladmuziek.
Als de leerlingen dit wensen, wordt er een aantal keer per jaar een voorspeelavond georganiseerd. Het is immers leuk, leerzaam en inspirerend om voor te spelen voor anderen.
Voor de leerlingen die zich de basisprincipes van de harmonieleer eigen willen maken, of zich willen voorbereiden op het conservatorium, kunnen theorielessen georganiseerd worden. Uiteraard wordt er ook binnen de harplessen aandacht besteed aan de basistheorie.
Haar lespraktijk in De Meern (Utrecht), tegen Leidsche Rijn aan is van alle faciliteiten voorzien. Zo kan er op een haakjesharp of een pedaalharp gespeeld worden en ook voor samenspel is alles aanwezig.
Arrianne was van oktober 2012 tot 2017 als harpdocente verbonden aan Muziekschool Ceres te Utrecht.
Op dit moment geeft ze elders in de binnenstad les.
Iedereen kan vrijblijvend een afspraak maken voor een kennismakingsles. Voor de beginner kan het fijn zijn om eens te kijken of de harp echt iets voor hem/ haar is. Voor de gevorderde leerling is het fijn om even kennis te maken met de docente en een plan van aanpak te bespreken.